Villkor

Vad ingår i ett medlemskap?

Ett medlemskap i Vi ger tillgång till alla sidor och tjänster på vi.se och i våra appar, inklusive ljudklipp, artiklar och film. Vissa medlemsevenemang ingår, medan biljetter till andra Vi-evenemang köps separat med rabatt. Medlemspriset inkluderar inte några andra utgifter som du som medlem i Vi kan ha i detta sammanhang, till exempel för uppdatering av programvara och hårdvara.

Ditt medlemskap är kopplat till din personliga inloggning med e-postadress och lösenord. Du kan fritt använda din inloggning på olika media, till exempel dator, smartphone och surfplatta.

Ditt medlemskap

Medlemskapet betalas månadsvis eller årsvis beroende på ditt val och förnyas automatiskt tills du väljer att säga upp det. När du anmäler dig godkänner du också att Vi Media drar medlemsavgiften från det konto du använde när du registrerade dig. Du kan när som helst säga upp ditt medlemskap. Läs mer under ”Uppsägning” nedan. Villkor och priser kan ändras löpande. Priserna ändras dock alltid med 30 dagars varsel och meddelas medlemmar per mejl

Är du prenumerant? Då ingår medlemskapet

Om du är prenumerant på tidningen Vi ingår medlemskapet med tillgång till vi.se inklusive appar och medlemsevenemang i din prenumerationsavgift

Så betalar du

De flesta internationella betalkort kan användas för tjänsten. Inklusive VISA, VISA elektron och Mastercard. Här kan du uppdatera ditt kort.

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Ingångna avtal

När du tecknar ett medlemskap på Vi ingår du ett avtal med Vi Media, org-nr: 556041-3790, Box 17043, 104 62 Stockholm.

Kvitto finns på din personliga sida på Vi.se

Personuppgifter

Vi Media AB är mån om din integritet och att skydda dina personuppgifter. All behandling av personuppgifter sker i enlighet med gällande personuppgiftlagstiftning. I det följande beskrivs hur vi samlar in, behandlar och delar dina personuppgifter.

Vi Media AB samlar in namn, adress, telefonnummer och e-postadress från dig (dina ”personuppgifter”) i samband med att du tecknar medlemskap, prenumeration, anmäler dig till en tävling, resa, evenemang, nyhetsbrev eller om du lämnar dina personuppgifter till oss av annan anledning. Dina personuppgifter behövs för att vi ska administrera kundförhållandet, för analys- och statistikändamål, för att förbättra våra produkter och tjänster och för att rikta erbjudanden och marknadsföring till dig genom exempelvis e-post, SMS, digital marknadsföring, telefon eller liknande.

Ångerrätt

För ditt köp av medlemskap är en lagstadgad ångerrätt knuten till 14 dagar från mottagandet av kvittot från Vi Media. Du kan dock bara använda din ångerrätt om du inte har använt ditt medlemskap ännu. Om du vill utnyttja ångerrätten måste du meddela detta till Vi Media före utgången av den fjortonde dagen.

Mejl

Som medlem kommer du automatiskt att få e-post till din registrerade e-postadress. Du kan när som helst avregistrera dig från dessa, utom från de mejl som rör administrationen av ditt medlemskap. Om du har skapat en inloggning, men inte anslutit dig till en betalningsmetod eller på annat sätt betalat ditt medlemskap, kan vi också skicka e-postmeddelanden.

Tekniska krav

För att få den bästa upplevelsen av Vi.se och våra appar rekommenderar vi att du använder ett nyare operativsystem, en uppdaterad webbläsare och har en internetanslutning på minst 2 mbit /sekund. Vi optimerar kontinuerligt plattformarna till de senaste versionerna av Chrome, Microsoft Edge, Safari och Firefox.

Förnyelse av medlemskap

Ditt Vi-medlemskap är löpande och förnyas automatiskt till uppsägning. Vid uppsägning fortsätter medlemskapet fram till slutet av den period som du har betalat för. Vi gör därför inga återbetalningar.

Uppsägning

Ditt medlemskap avslutas när som helst. Klicka här för att komma till Mina Sidor

Utebliven betalning

Om vi inte kan ta ut pengar från ditt registrerade betalkort inaktiveras sidinnehållet på Vi.se. Vid inloggning kommer du att skickas vidare till en sida där du kan uppdatera ditt kort och medlemskap. När ditt kort är registrerat får du tillgång till Vi.se på nytt.

Upphovsrätt

Kopiering av material på Vi.se eller avslöjande av innehållet är förbjudet såvida inte (A) det sker inom ramen för upphovsrättslagen, (B) det överensstämmer med Vi:s uttryckliga instruktioner för delning av artikeln, (C) Vi specifikt har tillhandahållit skriftligt samtycke.

Kommersiell användning av Vi:s innehåll och Vi:s namn är inte tillåtet.

Om Vi Media finner eller misstänker att en medlem eller andra kopierar innehåll från Vi.se i strid med Vi Medias eller andras rättigheter, kan det bli aktuellt med ett rättsligt förfarande.

Friskrivningsklausul (disclaimer)

Vi Media strävar efter att Vi.se och våra appar är tillgängliga hela tiden. Vi Media AB tar emellertid inget ansvar för förluster som kan uppstå på grund av tekniska fel, problem med anslutning till internet, behandling av uppgifter i samband med betalning eller förlust på annat sätt. Vi Media frånsäger sig även allt ansvar för förlust på grund av att en användare har använt tjänsten utan att följa de tekniska kraven eller kompletterande instruktioner.

Force majeure

Vi Media är ej ersättningsansvarig om du inte har tillgång till Vi.se eller våra appar om problemet beror på force majeure. Force majeure kan vara (men är inte begränsat till) hackerattacker, krig, eld och översvämning.

Gåvokort

Ett gåvomedlemskap kan inte återbetalas och det kan inte överföras till en annan person när det används.

Reklamation

Frågor eller klagomål kan skickas till utgivaren och ägaren till Vi.se:s plattformar:

Vi Media

Söder Mälarstrand 35

Box 17043, 104 62 Stockholm

Telefon: 010-744 24 00

E-post: hej@vi.se

4 juli 2019